Vásárolj kedvezményesen! Készítsd el és oszd meg kedvenc receptjeid! Csatlakozz most! Már tag vagy? Jelentkezz be!
 
Paleolit diéta-vissza az őskorba?

A Paleolit étrend lényege, hogy csak olyan ételeket fogyasztunk, amiket már őseink évezredekkel ezelőtt is megtaláltak a természetben. Ez lehet a hosszú, egészséges élethez vezető út?

Bevallom őszintén, én csak a közelmúltban hallottam erről a diétáról, meg is lepődtem, hogy ebben a témában még érhetnek meglepetések.
A Paleolit-diétának is vannak támogatói és ellenzői, mint minden fogyókúrás módszernek. Nem szeretnék a száraz részletekben elveszni és “amerikai kutatók kimutatták” tipusú egysíkú leírással untatni az Olvasót (megjegyzem szerintem Amerikában mindennel kapcsolatban végeznek vizsgálatokat, valószínűleg ha utánanéznék arra is találnék kutatást, hogy ha 1 héten át csúnyán nézek a cipőfűzőmre, akkor gyakrabban kikötődik-e).
A Paleolit étrend lényege, hogy csak olyan ételeket fogyasztunk, amiket már őseink évezredekkel ezelőtt is megtaláltak a természetben. A követők szerint a civilizáció betegségeit mi magunk okozzuk, az őskori táplálkozással elkerülhetőek lennének az olyan betegségek, mint a cukorbetegség, stroke, túlsúly,stb. A fő érvük az, hogy ma a civilizációtól távol élő, gyűjtögető életmódot folytató csoportoknál nem fordulnak elő a civilizációs betegségek. Vajon mit ehettek az emberek az őskorban? Hiteles tanút a tudomány mai állása alapján nehéz lesz találni. Gondolkodjunk, mi ennénk, ha kidobnának minket egy repülőről pl a dzsungelbe? Én először minden bizonnyal a körmömet, de az nem tartana sokáig. Miután realizáltam a helyzetet és a lehetőségeimet, először a kevésbé gyanús zöldségeket és gyümölcsöket támadnám lesből, majd ha megunnám, akkor próbálnék vadászni. (A lelkem mélyén tudom, hogy bármit is fognék, elengedném és inkább ennék fakérget).



Minden étrendben követendő.
Komolyra forditva a szót, a Paleolit étrend a húsfogyasztáson alapszik, kiegészitve gyümülcsökkel és zöldségekkel. Gabonafélék, tejtermékek, só, cukor nem szerepel a választható összetevők között. Nagy előnye, hogy a diéta nem tartalmaz mesterségesen előállított, finomított élelmiszereket, de én ezt az elvet minden diétában követném. Ha belegondolunk, akkor elismerhetjük, hogy mindenképpen súlycsökkenéshez vezet ez a fajta táplálkozás, hiszen leginkább natúr (vagy nyers) húst fogyasztunk zöldség vagy gyümölcs körettel. Mindenképpen le kell mondanunk pl egy csodálatos, belül folyékony, forró csokoládé szufléról vanília fagyival. Ez már elev magában hordozza a drámát egy nő számára.
Az én kérdéseim a következők ezzel a tipusú táplálkozással kapcsolatban:
-    Hány év kell ahhoz, hogy egy bizonyos táplálékhoz hozzászokjunk? Néhány ezer év nem elég ahhoz, hogy a szervezetünk megszokja pl. a tejtermékeket?
-    Miért hagyják figyelmen kivül a tényt, hogy bizonyos kutatások (már megint) szerint az őskori ember már fogyasztott gabonaféléket?
-    Ha az őskori ember rövidebb ideig élt, miért jelentik ki biztosan, hogy elkerülték volna az időskori betegségeket?

Természetesen lehet, hogy csak kifogásokat keresek, mert ez a diéta számomra kevésbé szimpatikus és betartható.:)
Az én álláspontom az, hogy nem jó bizonyos táplálékforrásokat teljesen kizárni az étrendből, nem vagyok a szélsőségek hive. Viszont támogatom az szines, változatos étrendet, kevesebb szénhidrát bevitellel és rendszeres mozgással. A mértékletességből soha nem lehet baj.

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=rH4OFlBL7R8


Forrás: http://www.jessica.hu
Főzz olcsón
Copyright © 2012 - 2017 Telekonyha.hu | Használati feltételek | Általános Üzleti Feltételek | Ajánlott böngésző: Firefox 3.5+